Paris och Bourgogne


Nu har vi spenderat två nätter i Paris (samt dagar för er som inte fatta det). Dessutom en natt här i Bourgogne - eller Burgundy som det hette förut.

Sagan om Burgundernas stora rike under medeltiden tar vi någon annan gång men jag kan säga att vi besökte ett enormt vackert slott idag. Och att vinodlingarna här är långa, trånga och blänande gröna.

I Paris joddla vi omkring två dagar och sightsade käckt mellan parisarna med hjälp av metron. Vi hade riktigt mysigt i kärleksparens okrönta hemstad.
Både jag och Katinka har ju varit där förut (var för sig), så det vi besökte denna gång var: Eifeltornet, Moulin Rouge, Montmarte, Sacre Coeur, Eiffeltornet, triumfbågen, de stora köpcentrumen, marknader, världens första BH-butik (tydligen), en massa restauranger (iaf fyra) och tog massvis med bilder.

På det stället vi är nu, på Hotell Les Charmes i Bourgogne, är uppkopplingen så låg att datorn känns som en Atari från början av jag vet inte när.

Tack för ni läser :)
På återseende med bilder!

Kommentarer
Postat av: Berglund

Tycker så synd om datorn

2011-06-18 @ 14:49:34
Postat av: David

Det var synd om datorn! Men inte lika synd som det är om min bil - den har fått jobba riktigt hårt! Vilken maskin!

2011-06-21 @ 15:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0