Bonjour la France!

Resan såhär långt. Olika färger beroende på dag.


Äntligen framme i Frankrike. Sammanlagt har jag kört ungefär 200 mil från det att jag och Tinka starta i Södertälje.
Först blev det Varberg för att hälsa på Lone och Roger (Katinkas pappa). Riktigt trevligt, förutom en punkt... att jag spydde under natten. Därför avvakta vi med att resa vidare mot europa. Efter ytterlgare en natt i Varberg mådde jag ok och vi satte kursen (och Stefans gps som jag lånat) mot vårat första mål, Giethoorn i Holland. Resan blev riktigt tuff, jag körde 88 mil, lägg därtill resa med färja (Rödby-Puttgarden). Drygast var vägarbete på autobahn mellan Hamburg och Bremen. Totalt tog resan strax över 12 timmar.
Som tur var är Giethoorn värd varenda mil.
Giethoorn kallas Hollands Venedig. Anledningen är alla de kanaler som håller samman den lilla byn. Fotofantastiskt ställe minst sagt.


Under lördagen har vi åkt ner hit till Frankrike och staden Les Andelys. En mindre stad i Normandie. Här blire fyra nätter på ett B&B som ligger beläget på en bondgård uppe på ett berg ovanför staden, ett stenkast från Richard Lejonhjärtas slott Chateau Gaillardi.
Goa Katinka på restaurangjakt i Les Andelys.



Å så vädret.
Soligt under morgonen till mitt på dagen. Under kvällen växlande molnighet och risk för regn.
Temperaturer upp till 30 grader under dagen för att falla till 22 under kvällen.
Hoppas på lika bra väder under söndagen!
Lev väl gott folk, på återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0