Singapore dag 1

God dag eller god natt, ja det är fan inte lätt med dessa tidsdifferanser mellan länder... Dagen börja med att taxin kom å hämta kl 12, kände mig frisk och alert efter veckans sjukdom i örebro. Taxichaufören var en rolig typ som skröt om att han slagit rekord i antal druckna småflaskor på en flygning, 572 hade han petat i sig under 12 timmar. Väl framme vid flygplatsen gick allt fort, ett tu tre så satt jag för första gången i första klass :-) det är verikligen en upplevelese att bli bortskämd så mycket som man blir på thai air :-) kl 6 på kvällen var det dax att sova för då var det helt svart utanför fönstret, min kropp gillade inte det, sov kanske 1 timme på sin höjd :-( sen var det dax för frukost typ kl 2330 svensk tid... Landade efter midnatt nångång eller strax innan soluppgångenn i bangkok. Trodde jag skulle gå vilse på den gigatntiska flygplatsen ;-) hamna i lyxlounge istället men var inte sådär jättehungrig så surfa lite på en dator som stod där :-) kollade på biljetten och trodde att boardingtiden var detsamma som starttiden, det är det ju såklart inte men det var kul att sitta vid en talande rulltrappa som hela tiden vara för att den tog slut, efter en kvart blev jag tokig, tycker synd om dom som jobbar där :-( strax. Strax efter så fick jag gå ombord igen, men denna gång blav vi försenade upp i luften för att några inte hunnit fram i tid. Väl på planet var det då dax för lunch, trodde jag skulle däcka rätt i maten så trött var jag ;-) väl uppe i luften gick tiden fort. 2 timmar är ingenting att flyga länge ;-) iaf inte i stora plan :-) kom fram till singapore och var tvungen att checka in soj imigrant, känns som det bara var ett system för att hålla koll på alla malayiska gästarbetare här ... Hur som helst tog en bulle till hotellet som verkligen ligger mitt i stan lr ja allt ligger ju typ mitt i stan här ;-) jmen det ligger precis vid floden. Självfallet kunde jag inte checka in på hotellet utan var tvungen att sitta och vänta på att rummet blev städat i 1 timme... Det var obeskrivligt skönt att få ta en dusch och sen däcka i sängen fram till kl 19 på kvällen då jag björn och patrick gick ut å tog en bit mat :-) det för oss till nu,somna kl 23 och vakna 1 timme senare helt utvilad har försökt somna om i 3,5 timmar man gav tillslut upp, ska ju ändå upp om 3 timmar så ;-) ha det bra så länge, får editera inlägget senare då jag skriver från min se x10mini pro ;-)

Kommentarer
Postat av: David

Grymt!

Väntar på fler inlägg. Skönt å se att du har några fler svenskar att ty dig till oxå.

2011-07-31 @ 22:43:32
Postat av: Berglund

Bara ena är svensk men det spelar mindre roll ;-)

2011-07-31 @ 23:23:34
Postat av: Helli

Usch, inte avundsjuk på den flygresan, men kul å få följa med å se hur du har det! :)

2011-08-01 @ 07:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0