Passerade tomater och dagar

Eftersom jag varit sjuk, i balanssinnet, så har bloggen legat lite i träda. Men nu efter att några dagar och tomater passerat så kommer här några pics.


Basket i Air Canada Center i Toronto. Toronto Raptors mot Kings.
Kul match. Faktiskt lite mer drag på baketmatchen än hockeymatchen.
Eller rättare sagt själva evenemanget var bättre komponerat. Precis som det är
i Södertälje.


I det här rummet på Bed and Breakfastet "Bantinghouse inn" har jag bott
under sjuklingsdagarna. Ganska grymt place, om kisen får sägat själv.


Rummet ur annan vinkel :)


På en restaurang träffa jag en äldre herre vars namn var Baron. han vart imponerad när jag
bla berättade att Sverige under 1600-talet faktiskt hade landområden som Danmark,
Finland, Norge, delar av tyskland, polen och de baltiska länderna.
Hur som helst... Baron tipsade då mig om att det fanns en restaurangägare i Toronto
som heter Amir, och som var svensk. Så nästföljande dag gick jag till hans place
varpå jag snacka svenska hela kvällen. Han var född i Iran, uppvuxen i Sverige och har
de sista åren bott i Toronto. Det är alltså Amir på bilden.
T&P på Sherwood street kan rekomenderas! :)

Men mer än att gå till en restaurang för att få i mig mat, och nej ingen öl, har jag inte orkat.

Håll ut din trut, snart blire mer lyckotjut när nästa inlägg kommer som ett spjut!


Kommentarer
Postat av: Baron von Berglund

haha rummet ser ut att vara hämtat ur serien "hem till gården" :D



Ja, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att göra att bra intro i templet?



ps har oxå legat i delvis hög feber sen i lördags jag med :(



2011-01-13 @ 15:57:47
Postat av: David

Asså helt sjukt, du har ju varit sjuk hur mycket som helst sista tiden...?!

Något du är stressad över? Något du kanske borde ändra på? Eller bara gå till en läkarkontroll så de får kolla värden och lite sånt. Du kanske har nån brist.

Själv har jag varit frisk hela vintern, fram tills nu då jag kom hit :p

2011-01-14 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0