O-hyra i spanien

Då var vi, jag och Johan (mer känd som berglund, stödhjulet, bergis, challe, backhandmaniak), på plats i Spanien. Närmare bestämt Mallorca och den lilla kustorten Cala D'or.

Flyget gick utmärkt, men sedan började problematiken.
När planet precis hade landat såg jag Berglund ta på sig själv, halvt flämtandes från topp till tå. Han grävde i fickor och sökte under rumpan, kolla mellan benen, och ögonen for fram å tillbaka. Han hade alltså tappat plånboken.

Berglund hade använt den på planet, med andra ord var den nån stans - på planet. Jag började leta mellan stolarna och pratade med flygvärdinnorna. Ingen hade sett den.
När planet var tomt, nästintil i alla fall, och jag krypit på knä under stolsraderna hittar han den, plånboken alltså - I jackärmen!

Jag hade hyrt bil till vår resa här nere så vi gick för att hämta upp den på flygplatsen. Problemet var bara att nästan ingen kunde engelska av de som arbetade på firman. Så när vi väl fick nycklarna och gick fram till bilen var det en känsla av "äntligen". Den fröjdiga munterheten förändrades snabbt, när vi såg vår PUNTO.

Inget fel på Fiat Punto. Men den här var....
Bucklig på alla fyra dörrar, listerna kring kofångaren fram satt helt lös. Bakdörrarna gick inte att öppna, Fiatmärket på bakluckan var bortskruvat. Krydda det med interiörsdelar som höll på att falla sönder samt en bucklig bagagelucka så får ni en rättvis bild av hur den såg ut.

Jag blev förstås rädd. Risken fanns ju att jag kunde få skulden för felen om jag inte på förhand såg till att företaget viste om bristerna, samt att jag ville få någon form av papper på det.

Efter en stunds tjat gick uthyrningsföretaget dit för att titta på bilen. När jag försökte kommunicera med henne på engelska var hon som ett frågetecken. Hon kluddra lite på ett papper å försäkra att allt var lugnt.
Droppen hade dock redan runnit över för mig, varpå jag lämnade tillbaka nycklarna och avbröt uthyrningen.

Hoppas bara jag får pengarna tillbaka (1000 laksar), vet det i morgon. Men jag tänker inte riskera ännu mer pengar bara för att ha en bil här.

Jag å Johan tog sedan en svindyr taxi till D´or.

Nu ligger han å sover - Jag surfar på min pc i lobbyn.

Imorrn blire bilder - Väl mött då!

//David

Kommentarer
Postat av: Katinka

Bra jobbat hjärtat!!! Löv jo <3

2010-10-18 @ 00:13:07
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: @nn@

Vilken start på resan shit, jag hoppas att ni får en rolig dag idag, har ni varmt där nere??

2010-10-18 @ 09:58:08
Postat av: Tobbe

Jag tar den gamla saaaaaben dit imorrn, så ni får en riktig bil. Syns nog på torsdag kväll då, tar en vända förbi grekland först.

Jag kan höra av mig om hur SSK-matchen går på torsdag för övrigt. Misstänker att jag får in sportradion på vägen ner...

2010-10-18 @ 19:57:06
Postat av: David

Hoppas nu inte du sitter å ironiserar Tobbe :D Nu väntar jag dig förhoppningsfullt på torsdag ju!



Å det gäller alla. På torsdag har Ryan flyg hit. Billigt billigt, bara å komma :)



Btw, det blir vinst på Jueves!

2010-10-19 @ 01:13:46
Postat av: David

Anna-- På förmiddagen fram till tolv var det ungefär 20 grader i skuggan. I solen riktigt varmt. På eftermiddagen var det runt 23 i skuggan. I vattnet ungefär 20-22 grader skulle jag tro. Det var skönt att hoppa i :)



Katinka-- Leaf ju tå!

2010-10-19 @ 01:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0