Mästare!!

Resan genom europa hade flera återkommande godbitar, några av dessa var att jag kunde se stanley-cup finalerna där mina favoriter Boston lirade mot Vancouver. Den sjunde och avgörnade matchen såg jag alldeles nyss, flera dagar efter den spelades. Jag har hållt mig borta från resultatet genom att inte prata med vissa intresserade personer. Därmed blev den här eftermiddagen riktigt spännande!
Boston vann! 4-0 i avgörande matchen. 23-8 blev den totala målskillnaden efter sju matcher!
Värdiga vinnare minst sagt.
Målvakten Tim Thomas blev utsedd till mest värdefulla spelare efter att ha släppt in endast 1,98 mål per match i slutspelet. Och då ska det tilläggas att Boston spelat en relativt offensiv hockey. Räddningsprocenten blev 94.
Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0